kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

هنر می‌تواند تأثیرگذار باشد و با ايجاد تحول بزرگ همواره در ذهن باقی بماند 

 
 
 
شيراز- خبرنگار كيهان:
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نقش هنرمندان در رشد و تعالی جامعه مهم است، گفت: یک عکس، یک فیلم سینمایی و یک صحنه می‌تواند تأثیرگذار باشد، تحول بزرگی ایجاد کند و همواره در ذهن باقی بماند؛ بدون شک این امر با ‌اندیشه و فکر محقق می‌شود.
سید محمد حسینی در آیین اختتامیه جشنواره پنجمین دو‌سالانه عکس نور در شیراز با بیان اینکه هنر نقش مهمی در جامعه دارد، گفت: اگر یک حقیقت، ایده و سخنی عادی بیان شود هیچ جاذبه‌ای ندارد و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
او با اعتقاد به اینکه قرآن یک اثر هنری است،گفت: قرآن هم هنرمندانه بیان شده و باعث مجذوب شدن خوانندگان می‌شود. حتی مشرکان مکه، قرآن را مخفیانه گوش می‌دادند و مجذوب و شیفته قرآن می‌شدند.
حسینی با بیان اینکه هنرمندان نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: در دوران انقلاب تحول بزرگی در عکاسی رخ داد و در دوران انقلاب تصاویری گرفته شد که تاریخی و ماندگار شدند. در دوران جنگ هم تصاویر ماندگاری خلق شد؛ همچنین تصاویر به‌جا مانده از شهید سردار قاسم سلیمانی که نامش در دنیا بلندآوازه است نیز تاثیر بسیاری بر روی مردم گذاشته است و پیام زیادی به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه یک تصویر می‌تواند بسیار گویا مفاهیم را منتقل کند، به موضوع این جشنواره اشاره کرد و گفت: تحکیم خانواده و صفا و صمیمیت خانواده‌های ایرانی بسیار مغتنم است. غربی‌ها تلاش می‌کنند فرهنگ خود را به دنیا تسری بدهند و پس از کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی‌ها درصدد بودند که ارزش‌های خود را در دنیا ترویج دهند این در حالی بود که خانواده در غرب دچار فروپاشی شده است.
حسینی بیان کرد: دشمنان وقتی دیدند در میدان نبرد نمی‌توانند حریف ما باشند، از طرق دیگر وارد شدند تا شرایطی فراهم کنند تا ما دست از فرهنگ غنی و زیبای خود برداریم و رهرو راه آنها باشیم.
محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: عکاسی زبان بین‌المللی و به اشتراک گذاشتن عواطف انسانی است؛ گاهی یک عکس چنان تأثیری بر اذهان عمومی می‌گذارد که صدها سخنرانی از بیان آن عاجز است.
سردار حسن عبدالله‌زاده جانشین سپاه فجر فارس هم با بیان اینکه‌ موضوع این جشنواره در رابطه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موضوع سبک زندگی است، گفت: نگاه رهبر به بحث خانواده نگاه تمدنی است.
کمال‌الدین شاهرخ دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه خانواده در فرهنگ اقوام و ملل نهادی لازم برای ایجاد و پایداری جامعه است، گفت: در گذر زمان تغییرات بسیاری در ترکیب خانه و خانواده، شیوه معیشت، ساختار و نقش افراد در تشکیل خانواده به وجود آمده است.
وی هدف برگزاری این جشنواره را تقویت گفتمان اجتماعی با هدف تبیین شاخص‌های خانواده چندفرزندی و خانواده با شکوه ایرانی دانست.